середа, 21 квітня 2010 р.

Про вебінари

Досліджуючи простори Інтернет, натрапила на опис такої нової технології, як вебінари. Останнім часом брала участь у кількох вебінарах з різноманітних тем. Для тих, хто не знає, що таке вебінари, наведу кілька цитат щодо визначення і пояснення цієї нової  інформаційної технології.

Вебінар — особливий тип веб-конференцій. Зв'язок, як правило, односторонній — з боку того, що говорить, і взаємодія із слухачами обмежена, наприклад як у вебкастах. Вебінари можуть бути сумісними і включати сеанси голосувань і опитів, що забезпечує повну взаємодію між аудиторією і ведучим. В деяких випадках ведучий може говорити через телефон, коментуючи інформацію, що відображається на екрані, а слухачі можуть йому відповідати, переважно по телефону з гучномовцем. На ринку також присутні технології, в яких реалізована підтримка VOIP аудіо-технологій, що забезпечують повноцінний аудіозв'язок через Мережу. Вебінари (залежно від провайдера) можуть володіти функцією анонімності або «невидимості» користувачів, завдяки чому учасники однієї і тієї ж конференції можуть не знати про присутність один одного.
Джерело



Вебінар - це «віртуальний» семінар, організований за допомогою Інтернет-технологій. Вебінару властива головна ознака семінару - інтерактивність. Інакше кажучи, ви робите доповідь, слухачі задають питання, а ви відповідаєте на них. Зареєструвавшись учасники вебінару в призначений час повинні натиснути на надіслане організаторами посилання і підключитися до відповідного сайту. У навушниках ми чуємо голос ведучого, слайди його презентації у нас перед очима і ведучий перегортає їх в міру необхідності. Можливість задавати питання представлена у чаті. На Вебінарі, як і на звичайному семінарі, є можливість взаємодіяти з ведучим, тобто виконувати його завдання, відповідати на його запитання і задавати свої. Після завершення заходу залишається запис, який теж можна використовувати з метою навчання. Фактично, це готовий продукт.
Найлегший спосіб організувати вебінар - скористатися послугами компаній, що спеціалізуються на наданні даних послуг. На ринку веб-конференцій в світі працюють кілька відомих провайдерів даної послуги. Один з лідерів галузі – це компанія WebEx. Більш бюджетним варіантом можуть бути послуги компанії Interwise. Також в секторі веб конференцій працює компанія Adobe зі своїм продуктом Acrobat Connect.
До інших можна віднести Dimdim (dimdim.com), WiZiQ (wiziq.com).
Джерело

Я прослухала біля 10 вебінарів, що організовуються за допомогою співдружності Ning та програмного забезпечення для проведення вебінарів компанії WebSoft "Віртуальний клас".
Що сподобалося:
1. Система оповіщення.
Після підписання на співдружність E-learning приходять повідомлення про організацію вебінарів. Якщо зголоситися на участь у вебінарі то на поштову скриньку приходять нагадування про дату і час проведення вебінару із посиланням.
2. Доступ до запису вебінару.
Після проведення вебінару на поштову скриньку приходить лист із посиланням на завантаження і перегляд проведеного вебінару. Що дуже зручно, якщо за якихось причин не вдалося взяти у ньому участь.
3. Професіоналізм тьюторів.
4. Якість трансляції (були поодинокі моменти зі збоями, але не часто).

Що не сподобалось:
1. Орієнтація на новачків.
Мені здалося, що вебінари розраховані на людей, які не досить орієнтуються у проблемі, що на ньому розглядається, адже в основному розказуються прописні істини, відомі положення, хоча тьютори намагаються відповідати на питання більш поглибленого характеру.

Для себе я зробила висновок, що я менше часу витрачу на пошук відповіді на своє питання у мережі Інтернет, у спеціальних блогах, ніж на вебінарі. А якщо я зовсім не орієнтуюся у питаннях, що плануються розглядатися на вебінарі, то є сенс і навіть необхідність у ньому взяти участь.

Ось посилання на запис одного з вебінарів, що мені сподобалися. О. Тихомирова "Використання Twitter для навчання"

Немає коментарів:

Дописати коментар